Ultimate Bass ULTIMATE BASS | BASS FISHING CLASSIFIED ADS | CONTACT US    

Bass Fishing information about bass boats, tackle, fishing rods, baitcasters and other reels all about bass fishing.
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Thank you! Sorry about the wait...

Page Down
FREE TACKLE EVERY WEEK

Bass Anglers Magazine - The Best bass fishing magazine on the rack! Subscribe Today and Catch More Bass

NuTech Lures

Doc Irv Custom Baits

Life Vantage

Get Bit Outdoors

X Zone Lures

Lockett Lures Outlet

K9 Fishing Line

Bass Anglers Magazine - The Best bass fishing magazine on the rack! Subscribe Today and Catch More Bass



Bass Boats For Sale Free Classified Ads

Laurie Cork
Ph. (318)347-7380
You can Email Me Here

Mike Cork
Ph. (318)560-9827

Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: FL Bass Talk (June 2019)  (Read 1718 times)

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
FL Bass Talk (June 2019)
« on: May 30, 2019, 07:50:01 AM »

Summer is here!!  ~sweat ~sweat Get out of sun, take a seat, and come shoot the breeze with us...
« Last Edit: July 01, 2019, 12:33:54 PM by Bassinlou »
Logged

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #1 on: June 01, 2019, 12:11:40 PM »

Gonna start the month swimming in Lox. Need to get away from canal fishing for a bit.

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #2 on: June 01, 2019, 12:12:55 PM »

Gonna start the month swimming in Lox. Need to get away from canal fishing for a bit.

Sent from my SM-J737T using Tapatalk
You're going swimming in Lox?!? You're nuts!!

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #3 on: June 01, 2019, 12:38:12 PM »

Sometimes you gotta jump in the shallows and cool off.

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

big g

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: Davie, Florida
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 2,183
  • Baby Bass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #4 on: June 01, 2019, 05:22:15 PM »

If something happens we will talk about you forever! ~b~
Logged
(Fish) - Everglades, L67, L28, Little 67, Alligator Alley, Sawgrass, Holey Land, Loxahatchee, Ida, Osbourne, Okeechobee, Weston Lakes. Broward and Dade Canals.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #5 on: June 01, 2019, 05:28:22 PM »

If something happens we will talk about you forever! ~b~
The content of what it will be is what scares me. Lol

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #6 on: June 04, 2019, 10:23:35 AM »

So I grabbed another Citica I 6.3 during TWs sale for Memorial Day. It was on sale for $124, and the extra % off came to like $104 shipped. I had forgot that I purchased it, and there was a guy on BBC selling a brand new one for $75. So naturally, I grabbed it. I now have enough I series reels and parts to last me a lifetime.  lo
Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

big g

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: Davie, Florida
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 2,183
  • Baby Bass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #7 on: June 04, 2019, 11:50:52 AM »

Your amazing, it hurts me to just think about all that stuff! ~beer~
Logged
(Fish) - Everglades, L67, L28, Little 67, Alligator Alley, Sawgrass, Holey Land, Loxahatchee, Ida, Osbourne, Okeechobee, Weston Lakes. Broward and Dade Canals.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #8 on: June 04, 2019, 11:52:23 AM »

Your amazing, it hurts me to just think about all that stuff! ~beer~
And I'm trying to sell some now. Lol

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #9 on: June 04, 2019, 11:54:37 AM »

So I grabbed another Citica I 6.3 during TWs sale for Memorial Day. It was on sale for $124, and the extra % off came to like $104 shipped. I had forgot that I purchased it, and there was a guy on BBC selling a brand new one for $75. So naturally, I grabbed it. I now have enough I series reels and parts to last me a lifetime.  lo
That's good to know. The majority of my reels are a variation of the I series.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #10 on: June 04, 2019, 12:29:28 PM »

That's good to know. The majority of my reels are a variation of the I series.

What makes you think I stash reels for parts for you?  lo
Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #11 on: June 04, 2019, 01:56:10 PM »

Going on what I call a, 50/50 glades outing with LMG on Saturday. 50% of the time when the sun is out, and the other 50% at night.

I also purchased a new to me product, to combat those pita mosquitoes this time around.



I will write a review on this product, after our outing. Stay tuned.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #12 on: June 04, 2019, 01:58:19 PM »

Made out with some goodies after passing by Walmart today.



All that was just shy of $20. Those reduced price bins have some good stuff.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #13 on: June 04, 2019, 02:04:09 PM »

Good score on the baits Lou. We got a 50/50 shot that we are gonna get eaten by mosquitos.  lo
Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #14 on: June 04, 2019, 02:05:44 PM »

Good score on the baits Lou. We got a 50/50 shot that we are gonna get eaten by mosquitos.  lo

 lo lo ... true!!

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #15 on: June 04, 2019, 03:54:49 PM »

Got my first bait modified a bit.



Removed the stock hooks and added a split ring to the nose.

Minus any mudfish encounters these Mustads should hold up for a while. They are sticky sharp.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #16 on: June 04, 2019, 04:13:53 PM »

I have feeling this one is not going to be recognizable down the road.. :)

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #17 on: June 04, 2019, 04:14:00 PM »

You bringing them Saturday?
Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #18 on: June 04, 2019, 04:14:58 PM »

You bringing them Saturday?
Uh yeah!! But not for the night time stuff. I have other baits I'm going to use when the sun goes down. ;)

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #19 on: June 04, 2019, 04:16:05 PM »

I had pretty good luck on 27 when I went old school with a big spook. These 2 baits are similar, they should very well.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #20 on: June 04, 2019, 04:23:25 PM »

I think I'm all set with these guys....



Big fish attractors for sure.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #21 on: June 04, 2019, 04:26:22 PM »

Uh yeah!! But not for the night time stuff. I have other baits I'm going to use when the sun goes down. ;)

No sense of adventure.  lo
Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #22 on: June 04, 2019, 04:29:09 PM »

No sense of adventure.  lo
Adventure yes, I'm going fishing with you aren't I?? ... the issue is my depth perception at night is all over the place!! 6 hooks flying around in the night?? That has nightmare written all over it.

LgMouthGambler

  • Ultimate Basser
  • *****
  • Location: SoFlo
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 23,164
  • Shimano, Daiwa, HawgTech, Dobyns, LSCR, Megabass
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #23 on: June 04, 2019, 05:10:39 PM »

Adventure yes, I'm going fishing with you aren't I?? ... the issue is my depth perception at night is all over the place!! 6 hooks flying around in the night?? That has nightmare written all over it.
For me, yes. Lol

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

Logged
My wife says she is gonna leave me if I go fishing one more time........lord how I will miss that woman.

Bassinlou

  • Moderator
  • ***
  • Location: South FL
  • Online Online
  • Gender: Male
  • Posts: 22,570
  • If you ain't froggin you ain't fishing ;)
Re: FL Bass Talk (June 2019)
« Reply #24 on: June 04, 2019, 05:14:35 PM »

For me, yes. Lol

Sent from my SM-J737T using Tapatalk

 ~roflmao...
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 


Monster Fishing Tactle is the best place to buy your tackle needs Check them out online

When Bass Fishing Is More than Just a Hobby - Dobyns Rods




QUICK LINKS
UB Home
Main Forum
Welcome
Dock Talk
Techniques
Rods and Reels
Tackle Box
Catch of the Day
UB Contests
Tips and Ideas
Sponsor Connection
Fishing Reports
Charter Members Only
Bass Fishing Classified Ads
Boats 4 Sale

BECOME A
CHARTER MEMBER
SUPPORT UB




Find out about the contests before everyone else and know about the latest news first
 
Page Up

Page created in 0.1 seconds with 26 queries.